Jak rozliczać się na umowie B2B?
Biznes i rynek/finanse
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Jak rozliczać się na umowie B2B?

Forma umowy B2B określa formę współpracy pomiędzy jednoosobową firmą, a innym podmiotem gospodarczym. Pracownik prowadzący własną działalność jest wykonawcą danych czynności, określonych w umowie, lecz nie podlega, tak jak to bywa w tradycyjnych przypadkach pełnej jurysdykcji pracodawcy. Z jednej strony może się wydawać to rozwiązaniem korzystnym, lecz należy mieć świadomość, ile dodatkowych zobowiązań niesie ze sobą umowa B2B.

Istotne zasady dotyczące B2B

Tego typu forma zatrudnienia nie jest uregulowana ani poprzez kodeks cywilny, ani poprzez kodeks pracy. Oznacza to, że właściciel jednoosobowej firmy nie ma dostępu do tradycyjnych uprawnień pracowniczych, takich jak naliczanie stażu pracy oraz do płatnych dni wolnych, wynikających ze zwolnienia lekarskiego. Co więcej, jeśli właściciel zdecyduje się na parę dni wolnego, za ten okres nie otrzyma zapłaty, gdyż taka możliwość w kontekście B2B nie występuje. Aby racjonalnie zarządzać swoimi zobowiązaniami, należy rozważyć najlepsze rozwiązania, a kancelaria prawno finansowa to jedna z korzystnych opcji.

Formy rozliczenia w przypadku umowy B2B

Ze względu na fakt, że B2B nie jest umową o pracę, to na właścicielu jednoosobowej firmy ciążą wszelkie koszty oraz zobowiązania płatnicze. Istnieją różne progi podatkowe, wobec których podlegają osoby, które zawarły umowę w formie B2B. Pierwszy próg podatkowy obowiązuje w przypadku dochodów wygenerowanych na poziomie 85528 zł rocznie i wynosi 18%. Jeśli natomiast dojdzie do uzyskania większych przychodów, w tej sytuacji stosuje się drugi próg w postaci 32%. Inną formą podatku jest podatek liniowy wynoszący 19% od osiąganych zysków. Na przykładzie zaprezentowanych rozliczeń można łatwo dojść do wniosku, że jednoosobowa firma niesie ze sobą liczne obowiązki. Aby część zobowiązań wynikających z prowadzonej działalności została należycie rozwiązana, warto wybrać profesjonale usługi księgowe i nie tracić czasu na formalności.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Rzeczoznawca – Kiedy może być potrzebny?
Rzeczoznawca – Kiedy może być potrzebny?
Rzeczoznawca komercyjny zazwyczaj szacuje wartość rynkową budynków wykorzystywanych w działalności gospodarczej, takich jak biurowce, kompleksy mieszkalne i centra handlowe. Rzeczoznawcy […]
Z jakich materiałów wykonuje się gwoździe?
Z jakich materiałów wykonuje się gwoździe?
Gwoździe to niewielkie trzpienie, które z jednej strony są zaostrzone, z drugiej zaś zakończone łbem. Służą przede wszystkim do łączenia […]
Księgowość apteki warto oddelegować
Księgowość apteki warto oddelegować
Prowadzenie apteki, podobnie jak każda działalność gospodarcza, wiąże się z obowiązkiem prowadzenia księgowości. Należy pamiętać nie tylko o odpowiednim udokumentowaniu […]
Ostatnie wpisy