Często słyszymy pytania – na czym polega i co to jest remarketing tak właściwie? Odpowiedzi poszukiwaliśmy komponując poniższy tekst w taki sposób, aby wyjaśnienie przyniosło korzyść osobom, które realizują internetowy marketing, z tego względu, zostańcie z nami!
No dobrze, więc mamy to zawiłe pytanie – co to jest remarketing? Odpowiadamy – to technika marketingowa, która pomaga firmom dotrzeć do potencjalnych klientów za pośrednictwem odwiedzanych przez nich witryn. Znając mechanizmy i jednocześnie, zwyczajnie wiedząc co to jest remarketing, posiadamy wiedzę przydatną, do realizacji strategii marketingu online, która pomaga firmom dotrzeć do potencjalnych klientów za pośrednictwem odwiedzanych przez nich witryn.
Odbywa się to poprzez umieszczanie reklam na swojej stronie internetowej, blogu lub kontach w mediach społecznościowych, czyli zwyczajnie realizując internetowy marketing. Sieci reklamowe, takie jak Google AdWords i Facebook Ads, są powszechnie używane w kampaniach remarketingowych, ponieważ mają potężne możliwości kierowania. W rezultacie reklamodawcy mogą wyświetlać reklamy użytkownikom witryny, którzy wcześniej wykazywali zainteresowanie Twoją firmą.
Wdrożenie remarketingu, realizując strategię, która ma wzmocnić nasz internetowy marketing, pozwala skoncentrować się na klientach o wysokiej wartości, jednocześnie zwiększając długotrwałą wartość klienta (CLV).
Internetowy marketing, z reguły idzie w parze z Google Analytics. To najpopularniejsze narzędzie analityczne dla właścicieli witryn. Pomaga im lepiej zrozumieć swoich klientów i usprawnić działania wzbogacające internetowy marketing. Jedną z najlepszych funkcji GA jest funkcja remarketingu, która pozwala na ponowne kierowanie do odbiorców za pomocą reklam w różnych witrynach.
W tym artykule dotychczas dowiedziałeś się, co to jest remarketing, teraz jednak skupimy się, jak skonfigurować remarketing w Google Analytics i jakie są korzyści z jego używania.
Konfiguracja remarketingu w Google Analytics jest łatwa i można to zrobić w ciągu kilku minut. Wszystko, co musisz zrobić, to utworzyć nową kampanię, wybrać „Remarketing” jako cel, wybrać „Custom Audiences” jako metodę kierowania, a następnie wybrać listę słów kluczowych, na które chcesz kierować reklamy, aby utworzyć grupę odbiorców. Następnie wpisz nazwę swoich niestandardowych odbiorców w polu „Utwórz nowych odbiorców”.
Teraz, gdy masz już niestandardową grupę odbiorców, możesz do niej dotrzeć, kierując reklamy na tę listę słów kluczowych:
– Kliknij „Edytuj odbiorców”, a następnie wybierz listę słów kluczowych, do której chcesz dotrzeć.
– Możesz albo „Wyświetl opcje kierowania” lub kliknąć jedną z domyślne opcje kierowania. Nazwa kierowania E-mail: wyślij-e-mail-do-tej-listy.
Wiesz, co to jest remarketing, wykorzystaj więc dostępny szereg metod, aby zachęcić odwiedzających do powrotu do witryny. Remarketing to jeden z najlepszych sposobów na dotarcie do odbiorców przez marketerów. Pozwala im dotrzeć do osób, które już odwiedziły witrynę i pomóc im znaleźć to, czego szukają. Najważniejszą rzeczą w remarketingu jest to, że pozwala on marketerom na łączenie się z odbiorcami w bardziej osobisty sposób. Mogą wyświetlać reklamy, które są trafne i nienachalne, dzięki czemu użytkownicy nie mają wrażenia, że są celem reklamy.