Z roku na rok wzrasta liczba nowych sklepów sprzedających asortyment wyłącznie drogą internetową. Założenie takiej działalności wymaga podjęcia licznych decyzji, a nierzadko również zaangażowania podwykonawców. Najważniejsze jest oczywiście dobre przygotowanie, dlatego najpierw warto opracować obszerny biznesplan ze szczegółowymi spostrzeżeniami, analizą konkurencji oraz głównymi celami do realizacji. Kolejny istotny krok, to stworzenie kompleksowego brandu, czyli znaków budujących świadomość marki.
Wspomniany we wstępie brand obejmuje przede wszystkim logotyp, nazwę i kolorystykę (narzędzia służące do identyfikacji wizualnej podmiotu). Pamiętajmy o tym, że od jego jakości będzie w ogromnej mierze zależało zainteresowanie konsumentów ofertą, a tym samym wysokość sprzedaży. W procesie zakładania sklepu online nie obejdzie się ponadto bez wyboru odpowiedniej platformy i oprogramowania, a także hostingu czy domeny. W tym ostatnim przypadku zaleca się postawienie na nazwę niezbyt skomplikowaną i łatwą do zapamiętania. Z kolei pożądany hosting to dedykowany serwer, choć dla małych sklepów w zupełności powinien wystarczyć model współdzielony SSD. Następny etap to zaprojektowanie strony www danego biznesu e-commerce – przede wszystkim kompatybilnej z jego wizerunkiem, w pełni czytelnej oraz intuicyjnej w obsłudze. Jeśli jesteśmy zainteresowani tworzeniem stron internetowych we Wrocławiu bez problemu znajdziemy agencję specjalizującą się w tym zakresie. Na koniec pozostaje jeszcze dokładne zintegrowanie sklepu z magazynem, wdrożenie różnych metod płatności, zadbanie o logistykę, założenie bloga firmowego, skorzystanie z usługi pozycjonowania i podjęcie działań marketingowych.