Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać w krajach Unii Europejskiej rozporządzanie unijne General Data Protection Regulation, w skrócie GDPR. W Polsce odpowiednikiem tego skrótu jest RODO, czyli Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych. Przepisy te dotyczą ochrony danych osobowych i mówią, w jakim zakresie prawo do przechowywania danych osobowych konsumentów mają przedsiębiorstwa. Dostosowanie się do zasad z rozporządzeniem jest obowiązkowe, a nieprzestrzeganie ich grozi nałożeniem kary finansowej.
Zasady rodo dla firm to szereg obowiązków, jakie muszą spełnić, by zadbać o lepszą ochronę danych osobowych konsumenta. Przedsiębiorcy, którzy gromadzą dane klientów na nośnikach cyfrowych lub w chmurze, muszą zadbać o kilka ważnych rzeczy, które pomogą w bezpiecznym przechowywaniu tych danych, tak by nie dostały się one w niepowołane ręce. Przede wszystkim każda firma powinna zainwestować w dobrą ochronę i zabezpieczenie urządzeń elektronicznych, sieci i systemów, z których korzystają. Strony internetowe, w tym w szczególności sklepy online powinny być odpowiednio zabezpieczone za pomocą szyfrowania, tak by zapobiec wyciekom danych w Internecie. Potrzebne jest również skrupulatne prowadzenie dokumentacji ochrony danych oraz częste kontrole sprzętu.
Wdrożenie zasad RODO może nie być łatwym zadaniem, zwłaszcza jeśli ktoś nie jest specjalistą w zakresie prawa. W tym wypadku należy skorzystać z usług firm, które specjalizują się w prawie z obszaru ochrony danych osobowych i pomagają z ich wdrożeniem. Informacje na ten temat można również zaczerpnąć, uczestnicząc w szkoleniach RODO, które są organizowane przez różne firmy, a także można znaleźć w Internecie na portalach prawniczych, czy na oficjalnych stronach rządowych.