Jak zabezpieczyć dane klientów?

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać w krajach Unii Europejskiej rozporządzanie unijne General Data Protection Regulation, w skrócie GDPR. W Polsce odpowiednikiem tego skrótu jest RODO, czyli Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych. Przepisy te dotyczą ochrony danych osobowych i mówią, w jakim zakresie prawo do przechowywania danych osobowych konsumentów mają przedsiębiorstwa. Dostosowanie się do zasad z rozporządzeniem jest obowiązkowe, a nieprzestrzeganie ich grozi nałożeniem kary finansowej.

Jakich zasad muszą przestrzegać przedsiębiorcy?

Zasady rodo dla firm to szereg obowiązków, jakie muszą spełnić, by zadbać o lepszą ochronę danych osobowych konsumenta. Przedsiębiorcy, którzy gromadzą dane klientów na nośnikach cyfrowych lub w chmurze, muszą zadbać o kilka ważnych rzeczy, które pomogą w bezpiecznym przechowywaniu tych danych, tak by nie dostały się one w niepowołane ręce. Przede wszystkim każda firma powinna zainwestować w dobrą ochronę i zabezpieczenie urządzeń elektronicznych, sieci i systemów, z których korzystają. Strony internetowe, w tym w szczególności sklepy online powinny być odpowiednio zabezpieczone za pomocą szyfrowania, tak by zapobiec wyciekom danych w Internecie. Potrzebne jest również skrupulatne prowadzenie dokumentacji ochrony danych oraz częste kontrole sprzętu.

Jak wdrożyć RODO we własnym przedsiębiorstwie?

Wdrożenie zasad RODO może nie być łatwym zadaniem, zwłaszcza jeśli ktoś nie jest specjalistą w zakresie prawa. W tym wypadku należy skorzystać z usług firm, które specjalizują się w prawie z obszaru ochrony danych osobowych i pomagają z ich wdrożeniem. Informacje na ten temat można również zaczerpnąć, uczestnicząc w szkoleniach RODO, które są organizowane przez różne firmy, a także można znaleźć w Internecie na portalach prawniczych, czy na oficjalnych stronach rządowych.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5 + 4 =