Zawieszenie pneumatyczne składa się z kilku ważnych elementów. Są nimi: sprężarka powietrza, rozdzielacz i zawory, przewody oraz miechy. Te ostatnie pełnią wyjątkowo istotną rolę, ponieważ zastępują sprężynę i amortyzator – podzespoły występujące w zawieszeniu standardowego typu. Podobnie jak w tradycyjnych rozwiązaniach części się zużywają, tak jest również w przypadku pneumatyki. Miechy mają swoją określoną żywotność i po tym czasie należy je wymienić na nowe.
Gdy pojazd dłużej postoi i całe powietrze ucieknie z układu, zauważymy że auto prawie leży podwoziem na ziemi. Wtedy miechy są puste i maksymalnie skompresowane przez spoczywającą na nich masę samochodu. Gdy odpalimy silnik, zacznie pracować sprężarka, co spowoduje podniesienie się nadwozia na normalną wysokość jazdy. Poduszki pneumatyczne zawieszenia ulegną napompowaniu do odpowiedniego ciśnienia, co pozwoli na zwyczajne eksploatowanie pojazdu. Jazda po wybojach to naprzemienne sprężanie i rozprężanie powietrza znajdującego się wewnątrz miechów, co zapewnia komfort amortyzacji.
Wyeksploatowane poduszki charakteryzują się tym, że pojawiają się w nich przetarcia i nieszczelności. Co prawda można tak jeździć jeszcze długo, jednak obciążamy wtedy kompresor, który musi kompensować coraz większe ubytki ciśnienia. W końcu jednak któraś część auta opada i dalsza jazda nie jest możliwa. Najtańsza opcja to wymiana jednego zużytego miecha, jednak nie jest to zalecane, o czym wprost mówi producent Audi A6 C6 Zawieszenie pneumatyczne zużywa się bowiem zawsze równomiernie.
Jeśli wymienimy jeden element na nowy, zaburzymy całą równowagę systemu, przez co pojazd może zachowywać się dziwnie. Powinno się wymienić cały komplet poduszek pneumatycznych jednocześnie, w ostateczności można to robić parami. Wymieniamy wtedy obydwa miechy na jednej z osi.