Założenie sklepu internetowego jest proste, ale czy ma sens dla Twojego biznesu? Odpowiedź zależy od Twoich celów biznesowych i potrzeb Twoich klientów. Jeśli sprzedajesz produkty, które trudno jest znaleźć w sklepach stacjonarnych, możesz być w stanie sprzedać więcej, przechodząc do Internetu. Będziesz miał większą publiczność potencjalnych nabywców i brak konkurencji ze strony innych sklepów sprzedających podobne produkty. Na stronie https://merce.com/ jest usługa firmy, która pomaga sklepom internetowym.
Plusem jest to, że możesz kontrolować wygląd i funkcje strony. Możesz upewnić się, że działa ona dobrze zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na komputerach. Możesz również dodawać nowe funkcje z czasem, nie pytając nikogo o zgodę lub pomoc.
Minusem jest to, że potrzebujesz ludzi z umiejętnościami technicznymi, aby zbudować i utrzymać witrynę – przynajmniej do czasu, gdy uzyskasz wystarczający ruch, aby uzasadnić zatrudnienie kogoś w pełnym wymiarze godzin. Będziesz musiał też wydać pieniądze na marketing, takie jak reklamy pay-per-click, jeśli chcesz, aby ludzie znaleźli twoją stronę przez Google lub inne wyszukiwarki i marketing w mediach społecznościowych.
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić przed otwarciem sklepu internetowego jest uzyskanie nazwy domeny i hosting. Nazwa domeny to adres strony internetowej, który ludzie wpisują do swojej przeglądarki, aby odwiedzić witrynę. To coś w rodzaju numeru telefonu dla Twojej firmy. Usługa hostingowa daje miejsce do przechowywania wszystkich plików na swojej stronie internetowej, dzięki czemu mogą być dostępne dla każdego z połączeniem internetowym. Gdy masz te dwie rzeczy, jesteś gotowy, aby rozpocząć budowę sklepu e-commerce.