Uruchomienie własnej działalności wiąże się nie tylko z formalnościami, ale także z wdrożeniem niezbędnych działań reklamowych. Najlepiej skorzystać z fachowej pomocy firm, które zajmują się strategią marketingową. W ramach własnej organizacji można oczywiście zatrudnić specjalistów odpowiadających za projekty reklamowe oraz szeroką pojętą promocję towarów i usług. Zawsze trzeba mieć na uwadze, że skuteczny przekaz reklamowy przekłada się na pozytywny wizerunek marki oraz satysfakcjonującą sprzedaż.
Ważnym zagadnieniem jest rozpoznawalność firmy. W obecnych realiach rynkowych niejednokrotnie potrzebne są oryginalne techniki marketingowe, które pozwolą na wyeksponowanie mocnych stron oferty. Możliwości w tym zakresie jest sporo. Należy jednak pamiętać, że strategia marketingowa powinna być dostosowana do specyfiki branży oraz grupy docelowej.
Niemal w każdej firmie stosuje się reklamy bezpośrednie. Są to takie materiały, które wykorzystywane są podczas rozmów z klientami i partnerami biznesowymi, a także często wpływają na korzystne postrzeganie marki. Doskonałym przykładem mogą być wizytówki tłoczone, które swoim efektownym wyglądem definiują prestiż firmy oraz wysoką jakość świadczonych usług. Podczas rozmów handlowych i spotkań biznesowych wykorzystywane są również różnego rodzaju ulotki oraz katalogi reklamowe, w których prezentowany jest zakres oferty oraz dostępne kategorie produktów. Takie materiały reklamowe są niezbędne w nawiązywaniu współpracy, także na samym początku działalności.