Wizytówka z pozoru wydaje się być mało istotnym elementem strategii promocyjnej firmy. Pełni jednak ona ważną rolę i znacząco wpływa na postrzeganie danej firmy na rynku. Dobrze zrobiona wizytówka pozwala potencjalnym klientom zapamiętać logo, a to wpływa na rozpoznawalność marki. Ponadto klasyczna, elegancka jej forma wykonania kojarzy się z profesjonalizmem i renomą.
Wizytówka pozwala uniknąć sytuacji, w której w pośpiechu szukane są kartka i długopis, aby zapisać dane kontaktowe czy nazwę i adres firmy. Osoba, która ją otrzyma, może ją schować do portfela lub wizytownika i w razie potrzeby, skorzystać.
Dobra wizytówka, powinna być wykonana schludnie i czytelnie. Właściwie, gdyby jej wygląd nawiązywał do charakteru usług. Istotny jest materiał, z którego taka wizytówka byłaby wykonana. Papier wizytówkowy powoduje, że staje się ona twardsza i bardziej odporna na zagięcia oraz zniszczenia. Wybór struktury materiału wpłynie na oryginalność i zaciekawi klienta.
Warto również wybrać odpowiedni wizytownik, który pozwoli ładnie wyeksponować wizytówki danej firmy. Do wyboru są m.in. wizytowniki w formie pudełka lub segregatora z kieszeniami, a także książkowe i obrotowe. Na rynku jest wiele wizytowników, które mają ciekawy design, przyciągający uwagę klientów. Elegancki format takiego rozwiązania jest jak markowy długopis, skórzany notes czy pióro. Świadczy o profesjonalizmie i rzetelnym podejściu do klienta.
Przy projekcie wizytówki należy zdecydować, jaką powinna mieć formę, aby jak najlepiej spełniała swoją rolę – promowała i informowała o danej marce.