Archetyp marki – co to znaczy?
Biznes i rynek/finanse
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Archetyp marki – co to znaczy?

Archetypy marki osobistej to rodzaj marki osobistej, która reprezentuje to, kim jesteś. Koncepcja personal brandingu sięga początków XX wieku, kiedy to agencje reklamowe używały jej do opisania sposobu, w jaki sprzedawały produkty konsumentom. Dziś jest to ważna część każdej strategii biznesowej i jest szczególnie ważna dla freelancerów, przedsiębiorców i właścicieli małych firm.

Przykłady archetypów marki

Istnieje wiele różnych rodzajów archetypów, które mogą pomóc Ci zrozumieć, o co chodzi w Twojej marce i do kogo ona przemawia. Oto kilka z najczęściej spotykanych archetypów:

  • Lider – Ten archetyp jest pewny siebie, godny zaufania i autorytatywny. Często dają przykład i lubią być odpowiedzialni. Są bardzo zorganizowani i lubią strukturę w swoim życiu (i w pracy).
  • Odkrywca – Ten archetyp jest ciekawy wszystkiego i zawsze szuka czegoś nowego do poznania lub wypróbowania. Uwielbiają uczyć się nowych umiejętności i odkrywać nowe miejsca. Nie boją się podejmować ryzyka, jeśli oznacza to poszerzenie ich wiedzy lub rozwój jako osoby.
  • Twórca – Ten archetyp uwielbia tworzyć rzeczy z niczego – czy to meble z drewna, czy ubrania z tkaniny – lubią wprowadzać pomysły w życie za pomocą własnych rąk lub narzędzi takich jak komputery czy maszyny. Nie boją się przy tym pobrudzić!
  • Uzdrowiciel – Osoba, która wykorzystuje swoje dary, aby pomóc innym poczuć się lepiej fizycznie, emocjonalnie lub duchowo poprzez zapewnienie wsparcia w jakiś sposób (terapeuta, trener, uzdrowiciel itp.).

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Które meble kupić jako pierwsze
Które meble kupić jako pierwsze
Gdy wprowadzamy się przykładowo do nowego, jednak jeszcze nie umeblowanego mieszkania, potrzebujemy przede wszystkim podstaw. Nie jest nam od razu […]
Logistyka – sprawny przepływ towarów
Logistyka – sprawny przepływ towarów
Niezakłócony łańcuch dostaw polega na odpowiednim planowaniu tras, właściwym zabezpieczeniu towaru podczas transportu. Prawidłowy przewóz towarów, ich załadunek oraz rozładunek, […]
Parkingi podziemne – jakie oznakowanie jest konieczne?
Parkingi podziemne – jakie oznakowanie jest konieczne?
Właściwe oznakowanie parkingów podziemnych jest niezwykle ważne przede wszystkim ze względu na to, aby zoptymalizować ilość miejsc, na których można […]
Ostatnie wpisy