Rekonstrukcja starego i zabytkowego motocykla może nam zająć nie tylko sporo wolnego czasu, ale i pochłonąć duże ilości gotówki – jeżeli podejdziemy do niej nieodpowiednio. Z racji tego, iż większość z modeli tychże pojazdów nie jest już dzisiaj produkowana, a jedyny sposób na ich zakup to wyszukanie używanego i eksploatowanego modelu dostęp do nich można określić jako ograniczony.
Z drugiej strony rekonstrukcje starych i kultowych motocykli, chociażby z czasów PRL-u stają się coraz bardziej popularne i modne, co pozwoliło na powstanie wielu nowych firmy zajmujących się sprzedażą części do używanych modeli. Oczywiście, główną zasadą w takich przypadkach powinno być wybieranie jedynie oryginalnych i dobrych jakościowo produktów, co pozwoli na zwiększenie żywotności motocykla oraz jego wzrost wartości. Poza tym, dobrze wyremontowane pojazdy, służyć nam będą mogły nie tylko jako projekt wystawowy, ale i funkcjonalny. Modyfikacje silnika, nawet o pojemności 125 czy 175 cm sześciennych, dodając do tego wymianę wydechu pozwolą na zwiększenie mocy oraz wydajności takich motocykli. Co ważne, nie powinniśmy mieć problemów ze znalezieniem części potrzebnych nam do tychże modyfikacji. Mimo tego, iż większość z nich nie należy do najdroższych – takich jak kolanko do motocykla, kierownica, lusterko – to istnieje pewna grupa, która istotnie nadwyręży nasz budżet.
Z kolei zakup wmf, czyli polskiego motocykla produkowanego od 1954 do 1966, który charakteryzował się prostą i tanią konstrukcją pozwoli nam na jego eksploatację w rozsądnym przedziale cenowym. Naprawy, jak i nowe części przeznaczone do montażu nie wymagać będą od nas większego wkładu finansowego. Natomiast shl m11, raz jeszcze polski motocykl, z racji tego, iż produkowany był jedynie przez sześć lat będzie kosztował nas już trochę więcej. Jednak części do jednego i drugiego modelu dostępne są bez problemu na polskim rynku.