Jak dużą flotą transportową trzeba dysponować, aby założyć własną firmę spedycyjną?
Biznes i rynek/finanse
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Jak dużą flotą transportową trzeba dysponować, aby założyć własną firmę spedycyjną?

Duża flota to podstawa

Transport należy obecnie do najprężniej rozwijających się branż, nic więc dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na założenie własnej firmy spedycyjnej. Konkurencja na polskim rynku jest jednak dosyć spora, dlatego przed zarejestrowaniem działalności gospodarczej koniecznie trzeba przygotować sobie dobry biznesplan. Przede wszystkim zaś należy skupić na wszystkich kwestiach związanych z zakupem samochodów potrzebnych do realizowanie poszczególnych zleceń. Oczywiście, jak łatwo się domyśleć, im większą dysponuje się flotą, tym większe osiąga się dochody. Warto jednak nie skupiać się jedynie na dążeniu do zgromadzenia ogromnej floty, czasami dużo lepiej zainwestować w lepszej jakości pojazdy, ale w mniejszej liczbie. Jakie samochody i naczepy są niezbędne przy prowadzeniu firmy transportowej? 

Bezpieczeństwo i nowoczesność 

Przedsiębiorca, który planuje zająć się spedycją, musi zaopatrzyć się w ciągniki siodłowe, czyli ogromne maszyny służące do transportowania naczep bez przednich kół. Zazwyczaj zakup takiego sprzętu to wydatek rzędu kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy. Na całe szczęście wiele firm działających na polskim rynku oferuje możliwość zakupu, w bardzo atrakcyjnych cenach, poleasingowych ciągników w świetnym stanie. Co bardzo istotne, ciągników tego typu nie powinno utożsamiać się z samochodami ciężarowymi, ponieważ są to dwa zupełnie różne pojazdy. Większość firm spedycyjnych decyduje się na to pierwsze rozwiązanie, ponieważ w praktyce okazuje się dużo tańsze.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Leczenie rozmową – czyli czym jest psychoterapia
Leczenie rozmową – czyli czym jest psychoterapia
Wizyta u terapeuty jest sygnałem na to, że pacjenci dbają o swoją kondycję psychiczną, wychodzą naprzeciw problemom, o których mówienie […]
Jak stworzyć ciekawe ulotki
Jak stworzyć ciekawe ulotki
Każdy z nas niejednokrotnie otrzymał do ręki ulotkę, której w kilka sekund później pozbył się bez żalu. Dzieje się tak […]
Archetyp marki – co to znaczy?
Archetyp marki – co to znaczy?
Archetypy marki osobistej to rodzaj marki osobistej, która reprezentuje to, kim jesteś. Koncepcja personal brandingu sięga początków XX wieku, kiedy […]
Ostatnie wpisy