Księgowość – co warto wiedzieć?

Rachunkowość to dyscyplina stosowana w biznesie i jest to proces rejestrowania, klasyfikowania i podsumowywania transakcji z udziałem pieniędzy. Rachunkowość pomaga organizacji lepiej zrozumieć jej status finansowy i wyniki.

Rachunkowość obejmuje trzy główne funkcje:

Rachunkowość finansowa 

Rachunkowość finansowa służy do rejestrowania, klasyfikowania i podsumowywania transakcji z udziałem pieniędzy. Rachunkowość finansowa dostarcza informacji o sytuacji finansowej przedsiębiorstwa lub innej jednostki. Nie dostarcza informacji o rentowności lub wynikach działalności jednostki.

Rachunkowość zarządcza 

Rachunkowość zarządcza dostarcza informacji na potrzeby podejmowania decyzji. Księgowi zarządczy dostarczają kierownictwu użytecznych informacji o kosztach wytworzonych produktów lub usług, tak aby decydenci mogli wykorzystać te informacje przy podejmowaniu decyzji o tym, czy kontynuować produkcję takich produktów lub świadczenie takich usług po obecnych stawkach, jakie ceny powinny być za nie naliczane, ile zapasów powinno być utrzymywanych na stanie itp.

Rachunkowość podatkowa 

Rachunkowość podatkowa obejmuje przygotowywanie deklaracji podatkowych i utrzymywanie rejestrów zgodnie z przepisami rządowymi; utrzymywanie ksiąg na bieżąco z przepisami dotyczącymi podatku dochodowego; obliczanie podatków od wynagrodzeń; zarządzanie przepływem środków pieniężnych poprzez przygotowywanie budżetów; określanie wariancji budżetowych; monitorowanie zmian w polityce podatkowej, które mają wpływ na działalność gospodarczą.

Jeśli potrzebujesz pomocy w tych aspektach, to księgowość Poznań Grunwald, jest miejscem, gdzie ją otrzymasz.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

osiemnaście − 3 =