Programy lojalnościowe – czy warto w to inwestować?

Głównym założeniem wszystkich programów lojalnościowych jest przede wszystkim nagradzanie konsumentów za wielokrotne korzystanie z danej usługi lub zakup określonego towaru. Zazwyczaj opiera się ona na zbieraniu punktów, które następnie może wymienić na nagrodę lub inną dodatkową korzyść. Jest to narzędzie marketingowe funkcjonujące na rynku już od dłuższego czasu, które nadal cieszy się ogromną popularnością.

Zalety wdrożenia programu lojalnościowego

Konsumenci lubią korzystać z takich programów, ponieważ dzięki nim mają możliwość zdobyć nagrodę lub inny benefit np. w postaci zniżki na kolejne zakupy. Taka świadomość sprawia, że są bardziej skłonni do dokonywania zakupów lub korzystania z usług danego miejsca. Przynosi to więc obopólną korzyść. Przedsiębiorca bowiem buduje grono klientów, którzy są przywiązani do jego marki i wizja nagrody sprawia, że niechętnie odejdą oni do konkurencji. Programy lojalnościowe dla firm są także świetną okazją do tego, aby przyciągnąć nowych klientów. Wybierają konkretny program, który planujemy wdrożyć w swojej firmie powinniśmy przede wszystkim zwrócić uwagę na to, jakie udogodnienia on proponuje. Dla konsumentów liczy się przede wszystkim sposób, w jaki mogą oni zdobywać i gromadzić punktu. Najlepiej, aby odbywało się to w aplikacji, ponieważ telefon jest przedmiotem, który zawsze ma się obok siebie. Plastikowe karty odchodzą już do lamusa, ponieważ łatwo je zgubić lub o nich zapomnieć. Warto także zastanowić się, kto powinien być odbiorcą wdrażanego przez nas programu.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

siedem + 19 =