W ostatnich latach coraz więcej osób decyduje się na zakup skutera, ponieważ ten niepozorny pojazd pozwala w łatwy sposób przemieszczać się po mieście. Część posiadaczy tych maszyn nie jest jednak do końca zadowolona z ich możliwości, dlatego decyduje się na tzw. scooter tuning, czyli wyposażenie go w odpowiednie części i podzespoły, które mają na celu zwiększenie osiągów oraz mocy, a także poprawę wyglądu zewnętrznego.
Pamiętajmy o tym, że tuning skutera to stosunkowo kosztowna zabawa, więc należy go robić z głową, wykorzystując wyłącznie doskonale dobrane części. W pierwszej kolejności warto pozbawić pojazd wszelkich blokad — z wyjątkiem tej umiejscowionej na module. Usuwamy zatem zawirowywacz spalin (z tłumika), podkładkę pod wariator, blokadę znajdującą się na module zapłonowym, a także wszelkie dodatkowe blokady — m.in. z gaźnika czy kroćca ssącego. Następnym krokiem jest zamontowane sportowego tłumika dobrej klasy, czyli najlepiej takiego, którego cena mieści się w przedziale 700-1400 zł. Trzecim etapem jest wstawienie sportowego wariatora — wybierajmy modele zapewniające zauważalny wzrost przyspieszenia oraz maksymalnej prędkości. Dokonując zmiany tego elementu, nie można też zapomnieć o nowych rolkach i sprężynie centralnej, ponieważ te części mają zasadniczy wpływ na poprawę zrywności pojazdu. W dalszej kolejności powinniśmy wymienić pasek na dodatkowo wzmacniany, sprzęgło i dzwon sprzęgła (na model dobrze odprowadzający ciepło), cylinder, wał (wraz z łożyskami) i gaźnik. Końcowym etapem jest regulacja rolek i wszystkich sprężyn, tak aby skuter doskonale przenosił moc na koło. Wszelkie niezbędne elementy do omawianego pojazdu zakupimy np. w tym sklepie: https://www.czesci-moto.pl/k606,na-prezent-breloczki-bojowki.html.