Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym? Na to pytanie szuka odpowiedzi wielu właścicieli takich placówek. Piękny wystrój wnętrza, właściwe wyposażenie i dobre oświetlenie to podstawa, którą trudno wyróżnić się spośród tłumu takich samych miejsc. Choć promocje i obniżki cen wciąż działają, to jednocześnie obniżają one marżę sklepu, dlatego też nie można zbyt często uciekać się do takich rozwiązań. Co więc zrobić, aby odwiedzało nas więcej klientów?
Najlepszym sposobem na zwiększenie sprzedaży w sklepie stacjonarnym jest poznanie preferencji klientów. Wówczas będziemy mogli oferować im dokładnie tego, czego potrzebują i w taki sposób, jaki chcą. Aby to zrobić, należy przeprowadzić różnego rodzaju badania konsumenckie, np. https://xaris.pl/rozwiazania/badanie-lojalnosci-konsumentow/. Choć nie jest to tanie rozwiązanie, to w dłuższej perspektywie na pewno nam się opłaci. Dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży jest także cross selling, czyli oferowanie produktów dodatkowych do zakupionego towaru.