Różnice między B2B a umową o pracę

Forma zatrudnienia to jeden z pierwszych elementów, na które powinno zwrócić się uwagę podczas analizy ogłoszenia o pracę. Ze względu na korzyści finansowe wzrasta liczba przedsiębiorstw chcących nawiązać współpracę w ramach umowy business-to-business. Jakie są różnice pomiędzy B2B a umową o pracę?

Współpraca B2B wymaga założenia działalności gospodarczej

Obecnie założenie własnej firmy jest stosunkowo proste i możliwe do zrealizowania bez opuszczania własnego mieszkania. Wystarczy poprawnie wypełnić wniosek dostępny w sieci, a następnie wysłać go do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Autoryzacja i podpis wniosku zdalnego wymaga zalogowania się do profilu zaufanego. Współpraca B2B to przede wszystkim korzyści finansowe dla obydwu stron. Osoba zatrudniona może otrzymywać większą wypłatę netto, a pracodawca ponosi mniejsze koszty związane z zatrudnieniem. Prowadzący własną firmę może wykazać szereg kosztów, takich jak zakup niezbędnych urządzeń, czy samochodu i je rozliczyć.  Takimi kwestiami zajmuje się kancelaria doradztwa podatkowego Poznań to przykład miasta, w którym można znaleźć profesjonalną pomoc w tym zakresie.

Kolejna przewaga B2B nad tradycyjną umową o pracę polega na większej elastyczności. Realizacja obowiązków wynikających z zawartej umowy o pracę jest ściśle regulowana Kodeksem Pracy. Zgodnie z nim, pracodawca jest zobowiązany do przestrzegania czasu pracy, udzielenia pracownikowi płatnego urlopu, a w razie wystąpienia problemów zdrowotnych respektowania zwolnienia lekarskiego. Jeśli tego nie zrobi, sprawą zajmie się prawnik prawo pracy jest na tyle obszerne, że lepiej z kwestiami jego dotyczącymi zwrócić się do specjalisty.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

9 + 7 =