Zgodnie z definicją reklama wizualna to forma promocji, której zadaniem jest oddziaływanie przede wszystkim na zmysł wzroku w celu nakłonienia konsumenta do zakupienia promowanego produktu. Może mieć charakter zewnętrzny lub wewnętrzny. Najbardziej popularną i widoczną formą reklamy wizualnej w przestrzeni miejskiej są billboardy. Te wielkoformatowe plakaty, mogą mieć charakter wolnostojący lub być umieszczane na ścianach budynków.
Do promowania się w przestrzeni miejskiej wykorzystywany jest również powszechnie słup reklamowy. Jego powierzchnia oklejana jest plakatami reklamowym. Poza stacjonarnymi wyróżnia się także mobilne formy reklamy. Zaliczyć do nich należy grafiki i teksty umieszczane na autobusach, tramwajach lub taksówkach.
Coraz częściej w przestrzeni miejskiej napotkać można nowoczesne formy reklamy, wykorzystujące m.in. technologię led. Ekrany ledowe pozwalają przekazywać więcej informacji niż tradycyjne plakaty czy billboardy. Zastosowanie ruchomych animacji znacznie bardziej przyciąga uwagę konsumentów niż nieruchome grafiki czy teksty. Do nowoczesnych form reklamy wizualnej zaliczyć trzeba również podświetlane kasetony oraz litery przestrzenne. Tego rodzaju produkty wykorzystywane są m.in. do oznaczania siedziby sklepu czy firmy.
Przestrzenny charakter sprawia, że takie reklamy wyglądają znacznie efektownie od tradycyjnych szyldów czy banerów. Coraz więcej przedsiębiorców stara się wyróżnić swą firmę w przestrzeni miejskiej balonami pneumatycznymi. Duże rozmiary, ciekawe kształty, a także możliwość naniesienia na ich powierzchnię dowolnego koloru i treści sprawia, że balony skutecznie przyciągają uwagę otoczenia. Produkty te są często wykorzystywane podczas imprez plenerowych lub targów branżowych.