Od kilku lat ogromną popularnością w branży reklamowej cieszy się technologia Digital Signage. Polega ona na cyfrowej dystrybucji różnorodnych treści multimedialnych z wykorzystaniem specjalnego oprogramowania i wyświetlaczy. Do tych ostatnich zaliczamy m.in. klasyczne ekrany telewizyjne, monitory LCD i plazmowe, a także ekrany projekcyjne (ogólnie urządzenia te określa się jako Public Displays). Powszechnie stosowana jest również świetlna kurtyna led, którą można zobaczyć choćby podczas targów, konferencji czy spotkań biznesowych
W przypadku digital signage zarządzanie wyświetlanymi treściami odbywa się zawsze na odległość – poprzez sieć LAN, ewentualnie tradycyjny internet. Ogromną zaletą tego rozwiązania jest możliwość precyzyjnego dostosowania przekazu do konkretnej grupy odbiorców lub miejsca, a także pokazywania go o dowolnym czasie. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że omawiany system pozwala na dużą dowolność w zakresie dzielenia ekranu na poszczególne strefy i kontrolowania treści. To wszystko wpływa na jego ponadprzeciętną skuteczność – znacznie wyższą niż w przypadku tradycyjnych nośników reklamowych. Dzięki swojej uniwersalności Digital Signage może być z powodzeniem stosowany zarówno w celach stricte marketingowych, jak i typowo informacyjnych. Korzystają z niego na co dzień takie obiekty, jak:
– lotniska i dworce kolejowe
– punkty sprzedażowe i usługowe (zlokalizowane głównie w centrach handlowych, ale nie tylko)
– miejsca użyteczności publicznej i miejsca stricte turystyczne
– sklepy wielkopowierzchniowe (np. hipermarkety)
– domy kultury i multipleksy filmowe
– stadiony piłkarskie i inne obiekty sportowe