Wyciąganie zapieczonych wtryskiwaczy – co warto wiedzieć?

Wtryskiwacze paliwa składają się z dyszy, listwy rozpylającej i zespołu zaworów. Listwa rozpylająca ma małe otwory, przez które przepływa paliwo. Zespół zaworów kontroluje, ile paliwa może przejść przez te otwory w danym czasie.

Istnieje wiele metod na wyciąganie zapieczonych wtryskiwaczy w samochodzie. Można użyć specjalnego narzędzia lub spróbować zrobić to ręcznie. Trzeba jednak wiedzieć, że robiąc to, można uszkodzić nie tylko wtryskiwacz, ale także elementy silnika. 

Zapieczone wtryskiwacze to bardzo częsty problem w silniku Diesla. Głównymi przyczynami takiego stanu rzeczy są:

Zużycie wtryskiwaczy 

Wynika to najczęściej z używania paliwa niskiej jakości, które nie zawiera wystarczającej ilości dodatków smarujących. W efekcie część dyszy wtryskiwacza ulega zużyciu i odrywa się od rdzenia zaworu.

Korozja wtryskiwacza 

Jest to często spowodowane stosowaniem paliwa złej jakości, a także przegrzewaniem się silnika, co prowadzi do zwiększonego zużycia oleju, wody i płynu chłodzącego przez silnik. W efekcie elementy te zaczynają korodować i niszczyć wewnętrzne części samego wtryskiwacza (dyszę).

Zatkane zawory w pompie wtryskowej 

Może się to zdarzyć, gdy w układzie paliwowym jest zbyt dużo zanieczyszczeń lub gdy smarowanie jest niewystarczające. Zaklinowany zawór może spowodować uszkodzenie innych elementów w silniku Twojego samochodu, ponieważ blokuje przewody doprowadzające paliwo i uniemożliwia dotarcie paliwa do wszystkich cylindrów jednocześnie (przy otwartych wszystkich ich zaworach).

 

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

osiem + dwanaście =